czwartek, 11 lipca 2024

[Modelarstwo] #0 Mercedes 500SLC C107

Witajcie w pilotażowym odcinku tej pilotażowej serii. Moja największa życiowa pasja, marka Mercedes-Benz oraz stale rosnąca kolekcja metalowych modelików w skali 1:24 spowodowała, że wpadłem na pomysł poskładania sobie jakiegoś autka. Rozważałem model ciężarówki, finalnie wybrałem coś prostszego. Mam dwie lewe ręce do precyzyjnych prac ale do odważnych świat należy. Przygodo witaj!

Model, który mam plan złożyć wyprodukowany został przez firmę Italeri. Nie należy do skomplikowanych (przynajmniej w teorii), jakość wykonania jest na wystarczającym na mnie poziomie, chociaż zdania modelarzy są podzielone. Pewne drobne niedoskonałości w modelu za nieco ponad 100zł to rzecz do przeżycia.


Zestaw gadżetów, w jakie musiałem się zaopatrzyć jest dość pokaźny:

  • Farby w sprayu: podkładowa, bazowa czerwona i bezbarwna (Tamiya i Humbrol)
  • Farby do malowania pędzlami: srebrne, czarna, beżowa i przeźroczyste do lamp (Tamiya i Revell)
  • Płyn maskujący (Vallejo)
  • Klej do plastiku i specjalny do szybek (Revell i Tamiya)
  • Klej do kalkomanii (Tamiya), mogłem wziąć jakiś środek do ułatwienia ich nakładania lub zabezpieczania ale wyszło jak wyszło, zobaczę jak to wyjdzie finalnie
  • Klej cyjanoakrylowy
  • Pasty polerskie modelarskie, nie wiem czy to miało sens, pod koniec budowy modelu się wypowiem
  • Papiery ścierne: raczej drobne gradacje (od 2000 w górę), budżetowo ogarnięte w markecie budowlanym
  • Pędzelki: tutaj cebula życia, kilkanaście sztuk za dyszkę w markecie, może i najlepsze ale za to maluje się nimi średnio
  • Pozostałe narzędzia: kombinerki, pęsety, pilniczki, wiertarka ręczna z maleńkimi wiertłami,  skalpel, dużo rękawiczek nitrylowych, solidne oświetlenie stolika roboczego, mata modelarska samogojąca jako powierzchnia robocza, taśma malarska
  • Inne: patyczki higieniczne, wykałaczki, ręczniki papierowe, pojemniczki do mieszania farb i czyszczenia pędzli, alkohol izopropylowy, ewentualnie ropa
  • Pojemniki: karton po butach jako komora lakiernicza oraz plastikowe pudełko do umycia modelu przed podkładowaniem, później jako przechowalnia części
To chyba wszystko, reszta rzeczy i patentów będzie się przewijać w kolejnych wpisach.

Planowany harmonogram publikacji odcinków to drugi i czwarty czwartek miesiąca, może on ulec zmianie. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz