czwartek, 12 września 2024

[Modelarstwo] #4 Mercedes 500SLC C107

Zacząłem bawić się w montaż zawieszenia. Przednia oś okazuje się być skrętna. Po długim rekonesansie w internecie, okazało się, że niepotrzebnie kleiłem piny mocujące koła tylne do wahaczy. 3 zajeżdżone ostrza skalpela ale na szczęście udało się je oddzielić bez uszkadzania. Wkleiłem jedną tarczę hamulcową, ośka się obraca. Druga tarcza nie chciała wejść do końca przez resztki kleju, więc tylko ją wcisnąłem, siedzi całkiem ciasno. Przedni zawias poskładałem roboczo, nie wygląda to skomplikowanie, grunt to uważać przy klejeniu. Zwrotnice przednie do czasu zamontowania kółek załapałem plasteliną by coś nie odpadło. Bardzo chciałbym zachować obracające się i skręcające koła. Wał napędowy i tylny most jednak przeciągnąłem na srebrno.

Na sam koniec usunąłem plasteliny i rozgrzanym skalpelem nadtopiłem łączniki stabilizatora, dzięki temu trzymają się bardzo dobrze i zachowały skrętność. 





Jako bonus znalazłem pięknego C107 w wersji nieco ubogaconej paroma gadżetami z firmy Yamamoto, efekt powala na kolana, chciałbym dojść kiedyś do takiego poziomu.

https://youtu.be/2JP0oE4stGE?si=FYXwP0wCcnQAuffo

Zestawy waloryzacyjne z filmiku spędzają mi sen z powiek. Może w którymś z kolejnych projektów pójdę grubo po całości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz