wtorek, 28 kwietnia 2015

[Z innej beczki] Nowa buda

Wczoraj kupiłem (nareszcie) normalną obudowę do komputera.
Prawie 4 lata grania bez ścianki bocznej na "obudowie" firmy krzak zakończyły się.
W końcu działają wszystkie przyciski na froncie, kable nie są pozaginane; i idzie patrzeć na komputer bez wyrazu obrzydzenia :P

Mój wybór to polecany i lubiany przez wielu użytkowników Zalman Z3 Plus w wersji z USB 3.0
link do specyfikacji
Na temat spraw czysto technicznych nie będę pisać, recenzji tej obudowy jest bardzo dużo w internecie.

Skupię się więc jedynie na moich odczuciach na jej temat.

Operacja przekładki wnętrzności w nowe ciało trwała nieco ponad godzinę, obyło się bez większych przygód. Obudowa jest jak dla mnie bardzo ładna, wszystko jest na swoim miejscu, nic nie trzeszczy, nic nie stuka. Po mimo czterech wentylatorów, siedząc przy komputerze panuje cisza. Poprzednia buda mimo wentylatorów tylko na grafice i procesorze hałasowała straszliwie. Obudowa jest niezwykle pakowna, bez problemów pomieściłem wszystkie kable. Patent mocowania dysków twardych jest fenomenalny. Siatkowane maskownice, które są zrobione z cienkiej blachy są naprawdę sztywne. Trochę niepokoiły mnie wyłamywane śledzie, jednak zamontowałem na ich miejsce wkręcane, z mojego pierwszego komputera (Pentiuma 1 :P) Okienko na bocznej ściance dodaje całości uroku.

Ale żeby nie było tak kolorowo, muszę wspomnieć o kilku wadach:
  •  Ciężko było odpiąć listwę do beznarzędziowego montażu napędu optycznego.
  •  Pierwszy demontaż i montaż przedniego panelu nie był łatwy, lecz teraz po nabraniu wprawy idzie to zdecydowanie lepiej.
  • Jak w poprzedniej budzie temperatury były w miarę stabilne, to tutaj widzę ich ciągłe wahania. Winne jest położenie chłodzenia procesora tuż pod wentylatorami w ściance górnej, co powoduje zawirowania powietrza. W czasie grania temperatury potrafią skakać na moment nawet do ponad 70 stopni. Wartości jeszcze względnie bezpieczne ale trzeba popracować nad ich obniżeniem.
  • Prawie dostałem zawału jak podpinałem wtyczkę zasilania procesora. Otóż bałem się, że kabel będzie za krótki. Jednak po odprawieniu małych czarów udało się podpiąć ją na miejsce. Z tym że kabelek mija o milimetry wentylatory grafiki i procesora; nie ma szans na wsadzenie na tej platformie większego coolera CPU. Ale absolutnie nie winię za to producenta obudowy. Tutaj wina leży po stronie mojej płyty głównej (gniazdo P4 praktycznie przy górnej krawędzi), oraz zasilacza (centymetr mniej na kabelku P4 i bym go nie podłączył).

Podsumowując; jeżeli ktoś szuka obudowy do 200zł to myślę, że Zalman Z3 Plus będzie najrozsądniejszym wyborem.

A tak wygląda moja nowa buda w czasie pracy:

























I na koniec jedno ogłoszenie parafialne:
- Jednak kupiłem preordera Skandynawii, po prostu nie wytrzymałem :P Teraz tylko czekać na premierę, niby to tylko 8 dni ale czas wlecze się niemiłosiernie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz